نان نوتلا

مطبخ خانومی

نان نوتلا

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

نان نوتلا

نون نوتلا خیلی زیباست و همینطور خوشمزه.برای این نون می تونین از انواع نونهای فانتزی استفاده کنین من از نون کروسان شکلاتی استفاده کردم و در اینجا فقط پیچیدن این نون رو آموزش می دم.برای دیدن نون کروسان شکلاتی اینجا رو کلیک کنین.

موادلازم:

خمیر نان کروسان                   1/2 رسپی

نوتلا                                      3ق غ

طرز تهیه:

بعد از استراحت خمیر؛به صورت گرد و با وردنه باز می کنیم .می تونین از یک بشقاب استفاده کنین و بعد از وردنه زدن روی خمیر قرار بدین و اضافه های خمیر رو ببرین.به این شکل تموم نونها به یک اندازه درمیان.وقتی وردنه زدیم و گرد بریدیم روی خمیر 1 ق غ نوتلا می ریزیم و صاف می کنیم البته یک سانت و نیم از لبه های خمیر رو نوتلا نمی زنیم.بعد خمیر دوم رو آماده می کنیم و روی لایه قبلی قرار می دیم و دوباره نوتلا می زنیم و خمیر سوم رو هم روی لایه دوم قرار می دیم.بعد یک لیوان یا فنجون در مرکز خمیر قرار می دیم.و خمیر رو به 16 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و می بریم.

بعد دوتا از نوارها رو در هر دو دست می گیریم و در خلاف جهت همدیگه دو دور می پیچیم.و دوسر نوارها رو به هم می چسبونبم و نوکشو تیز می کنیم.این کار رو با تموم نوارها انجام می دیم.

بعد فنجون رو برمی داریم.

مرکز نون رو کمی شیر میزنیم و کنجد یا خرفه می پاشیم و نون رو داخل فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.حدودا 15 دقیقه هم زمان برای پخت این نون خوشگل و خوشمزه نیاز داریم.

این نون خوشمزه تقدیم به نگاههای گرمتون عزیزان.امیدوارم درست کنین و از میل کردنش لذت ببرین.



موضوعات مرتبط: نان هاوکلوچه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 24 فروردين 1397برچسب:نان هاوکلوچه ها, | 19:24 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.